Veelgestelde vragen
We beantwoorden graag al je vragen. Staat jouw vraag niet bij onze veelgestelde vragen? Neem dan contact op met onze klantenservice.
Badkamers
Tegels
Toiletten
Inspiratie
VEELGESTELDE VRAGEN
We beantwoorden graag al je vragen. Staat jouw vraag niet bij onze veelgestelde vragen? Neem dan contact op met onze klantenservice.
Showrooms
Maxaro heeft een megashowroom in Hoofddorp, Rotterdam, Utrecht, Roosendaal, Eindhoven en Mortsel (BE).
Maxaro Hoofddorp 4.000 m²
Kruisweg 785, 2132NG Hoofddorp
Maxaro Rotterdam 5.500 m²
Vierhavensstraat 63, 3029BB Rotterdam
Maxaro Utrecht The Wall 4.500 m²
Hertogswetering 175, 3543 AS Utrecht
Maxaro Roosendaal 5.000 m²
Ettenseweg 74, 4706 PB Roosendaal
Maxaro Eindhoven 1.600 m²
Ekkersrijt 4105, 5692 DD Son en Breugel (Eindhoven)
Maxaro Mortsel 1.250 m²
Krijgsbaan 57, 2640 Mortsel (Antwerpen)
Onze megashowrooms in Hoofddorp, Rotterdam, Utrecht, Eindhoven en Roosendaal zijn 7 dagen per week geopend. Onze showroom in Antwerpen (Mortsel) is 6 dagen per week te bezoeken. Loop vrijblijvend binnen of maak een afspraak voor een bezoek aan één van onze showrooms.
Openingstijden showroom Roosendaal
Maandag | 09.00 - 20.00 uur |
Dinsdag | 09.00 - 20.00 uur |
Woensdag | 09.00 - 20.00 uur |
Donderdag | 09.00 - 20.00 uur |
Vrijdag | 09.00 - 20.00 uur |
Zaterdag | 09.00 - 17.00 uur |
Zondag | 10.00 - 17.00 uur |
Bekijk de openingstijden voor afhalen in Roosendaal.
Openingstijden showroom Utrecht
Maandag | 09.00 - 17.30 uur |
Dinsdag | 09.00 - 20.00 uur |
Woensdag | 09.00 - 17.30 uur |
Donderdag | 09.00 - 20.00 uur |
Vrijdag | 09.00 - 20.00 uur |
Zaterdag | 09.00 - 17.00 uur |
Zondag | 10.00 - 17.00 uur |
Openingstijden showroom Rotterdam
Maandag | 09.00 - 17.30 uur |
Dinsdag | 09.00 - 17.30 uur |
Woensdag | 09.00 - 20.00 uur |
Donderdag | 09.00 - 17.30 uur |
Vrijdag | 09.00 - 21.00 uur |
Zaterdag | 09.00 - 17.00 uur |
Zondag | 10.00 - 17.00 uur |
Openingstijden showroom Hoofddorp
Maandag | 09.00 - 17.30 uur |
Dinsdag | 09.00 - 17.30 uur |
Woensdag | 09.00 - 20.00 uur |
Donderdag | 09.00 - 17.30 uur |
Vrijdag | 09.00 - 20.00 uur |
Zaterdag | 09.00 - 17.00 uur |
Zondag | 10.00 - 17.00 uur |
Openingstijden showroom Eindhoven
Maandag | 09.30 - 18.00 uur |
Dinsdag | 09.30 - 18.00 uur |
Woensdag | 09.30 - 18.00 uur |
Donderdag | 09.30 - 18.00 uur |
Vrijdag | 09.30 - 21.00 uur |
Zaterdag | 09.30 - 17.00 uur |
Zondag | 10.00 - 17.00 uur |
Openingstijden showroom Antwerpen (Mortsel)
Maandag | 09.30 - 18.00 uur |
Dinsdag | 09.30 - 18.00 uur |
Woensdag | 09.30 - 18.00 uur |
Donderdag | 10.00 - 20.00 uur |
Vrijdag | 09.30 - 18.00 uur |
Zaterdag | 09.30 - 18.00 uur |
Zondag | Gesloten |
Ons afhaalmagazijn in Roosendaal is 6 dagen per week geopend. Meldt u zich voor het afhalen eerst bij onze showroombalie.
Maandag | 09.00 - 17.00 uur |
Dinsdag | 09.00 - 17.00 uur |
Woensdag | 09.00 - 17.00 uur |
Donderdag | 09.00 - 17.00 uur |
Vrijdag | 09.00 - 17.00 uur |
Zaterdag | 09.00 - 17.00 uur |
Zondag | Gesloten |
Bestellen & Betalen
Online producten bestellen, kan bij maxaro.nl 24 uur per dag, 7 dagen per week. Bestellen via maxaro.nl is heel eenvoudig:
1. Ga naar het product van uw keuze en klik op de knop 'Plaats in winkelmandje'
2. U krijgt nu de melding dat het product aan uw winkelmandje is toegevoegd.
3. U kunt nu verder winkelen of naar uw winkelmandje.
4. Bent u klaar met winkelen? Klik dan op de knop 'Afrekenen’ rechts bovenaan de pagina.
5. Is uw bestelling compleet? Klik dan op de oranje knop ‘Doorgaan met bestellen’.
6. U komt nu bij stap 2. Hier vult u uw gegevens in en maakt u de keuze voor de gewenste betaalwijze en leveradres.
7. Wanneer u alles heeft ingevuld, klik dan op de oranje button 'Controleer uw bestelling'.
8. Wanneer u alles hebt gecontroleerd, klik dan op de oranje button 'Naar betaalscherm'. Vergeet u hierbij niet de Algemene Voorwaarden voor akkoord aan te vinken.
9. Indien u heeft gekozen voor een betaling via iDEAL, dan komt u automatisch in het betaalscherm van iDEAL. Indien u er voor heeft gekozen om per pin/contant of automatische overschrijving te betalen. Dan is hierbij het bestelproces voltooid.
10. Na het afronden van uw betaling via iDEAL, komt u bij stap 4. Indien de betaling succesvol is uitgevoerd, verschijnt er een bevestiging van uw betaling in het scherm bij stap 4.
11. U ontvangt van Maxaro per e-mail een bevestiging van uw bestelling.
Dit is geen probleem. U kunt bij Maxaro telefonisch of per e-mail uw bestelling plaatsen bij de afdeling verkoop.
iDEAL
iDEAL is het betalen van uw aankoop door middel van het internetbankieren van uw eigen bank. iDEAL is eenvoudig en veilig, u rekent snel en gemakkelijk af in de vertrouwde internetbetaalomgeving van uw eigen bank.
Bancontact
Met Bancontact kunt u als Belgische klant uw aankoop betalen door middel van internetbankieren met uw eigen bank. Bancontact is eenvoudig en veilig, u rekent snel en gemakkelijk af in de vertrouwde internetbetaalomgeving van uw eigen bank.
PayPal
Met PayPal betaalt u met uw e-mailadres. Een PayPal-rekening kunt u gebruiken als uw digitale portemonnee. Een veilige en handige plek waar u uw betaalmethodes kunt bewaren en eenvoudig kunt gebruiken. U hoeft niet langer uw creditcardgegevens te onthouden of naar uw random reader te zoeken. Het enige wat u nodig heeft is uw e-mailadres en PayPal-wachtwoord. Op de website van Paypal kunt u meer informatie vinden.
Creditcard
Creditcards van MasterCard en Visa van Nederlandse aanbieders zijn te gebruiken op onze website. Het is niet mogelijk om te betalen met een Visa Debit Card, American Express of buitenlandse creditcards. Voor de kenners: via een SSL-beveiligde server. Zodra we uw creditcardgegevens gecontroleerd hebben, versturen we uw bestelling die dag nog.
Bancaire overboeking
U kunt er ook voor kiezen om het aankoopbedrag van uw bestelde producten vooraf over te maken, hiervoor ontvangt u een Paylink. De betaling dient minimaal 3 werkdagen voor levering ontvangen te zijn.
Betalen vanuit het buitenland
Voor betalingen vanuit het buitenland geldt een afwijkende manier van betalen. U ontvangt de factuur en door middel van een internationale bancaire overschrijving voldoet u 7 dagen voor levering de betaling. Om deze bankoverschrijving te kunnen verrichten heeft u de IBAN en BIC code van ons nodig. Het bedrag dient uiterlijk 3 dagen voor levering zichtbaar op onze rekening te staan.
Maxaro
IBAN code: NL81RABO0376188944
BIC code: RABONL2U
Wilt u liever uw aankopen achteraf betalen? Geen probleem.
Met Riverty kiest u ervoor om uw bestelling veilig achteraf te betalen. Riverty voert het volledige achteraf betaalproces uit. Dit betekent dat u een digitale factuur van Riverty via de e-mail ontvangt om de betaling te voldoen.
Riverty hanteert een strikt privacybeleid zoals omschreven in zijn privacy statement.
Mocht onverhoopt uw verzoek tot betaling met Riverty niet geautoriseerd worden, dan kunt u uw bestelling natuurlijk betalen met een andere betaalmethode. U kunt voor vragen contact opnemen met Riverty via [email protected].
Riverty is alleen beschikbaar voor klanten uit Nederland.
Bestelt u voor € 200,- of meer? Dan is verzending geheel gratis.
Bij een orderbedrag minder dan € 200, zijn de verzendkosten afhankelijk van het product. Indien u meer dan 1 product bestelt, dan betaalt u alleen de bezorgkosten voor het product met het hoogste bezorgtarief.Voor pakketdienst is dit € 9,95, voor groot transport is dit € 19,95.
Overzicht verzendkosten
Boven € 200,- | Gratis |
Samples | € 4,95 |
Pakketdienst | € 9,95 |
Groot transport | € 19,95 |
Bekijk hieronder de bezorgkosten per product.
Badkamermeubels
Tegels
Douches
Radiatoren
Baden
Kranen
Toiletten
Spiegels
Wastafels
Accessoires en toebehoren
Indien u een bouwdepot heeft, kunt u tijdens het plaatsen van de bestelling kiezen voor de optie ‘Bouwdepot’. Let op dat de leverdatum minimaal drie werkdagen vooruit gepland moet staan. U ontvangt per mail de factuur van uw bestelling. Deze factuur kunt u vervolgens indienen bij uw hypotheekverstrekker.
Bij Maxaro profiteert u dag in, dag uit van eerlijke prijzen voor de beste kwaliteit. Omdat onze prijzen heel het jaar door laag zijn, bieden wij geen kortingsbonnen aan.
Er zijn echter diverse sites die Maxaro-kortingscodes ter beschikking stellen. Deze zijn niet geldig en komen niet vanuit Maxaro.
Levering
Door onze ruime voorraad kunnen wij u een snelle levering beloven. Daarom: op werkdagen voor 13.00 uur besteld, de volgende werkdag in huis of op een dag naar keuze. Wanneer u een bestelling op zaterdag of zondag plaatst, is dinsdag de eerstvolgende bezorgdatum. U kunt ook kiezen voor een levering op afroep. Wij houden de bestelling 2 jaar gratis voor u in opslag.
Bestelling | Tijd | Bezorging |
Maandag | Voor 13.00 uur | Dinsdag |
Dinsdag | Voor 13.00 uur | Woensdag |
Woensdag | Voor 13.00 uur | Donderdag |
Donderdag | Voor 13.00 uur | Vrijdag |
Vrijdag | Voor 13.00 uur | Maandag |
Zaterdag | Gehele dag | Dinsdag |
Zondag | Gehele dag | Dinsdag |
Het levermoment
De levering vindt plaats tussen 07.00 en 18.00 uur. De avond vóór levering krijgt u tussen 21.00 en 00.00 uur een e-mail met hierin een tijdsindicatie van 3 uur. Controleer ook uw spam inbox. Daarnaast wordt u ongeveer 15 minuten voor de levering door de chauffeur gebeld op het opgegeven telefoonnummer. Eventuele bijzonderheden kunnen op dit moment ook worden doorgegeven. Er wordt geleverd op het opgegeven afleveradres. Standaard is dit gelijk aan het factuuradres. Heeft u een afwijkend bezorgadres opgegeven? Dan wordt vanzelfsprekend op dit adres geleverd.
Aanwezig zijn bij levering
Belangrijk is dat één of meerdere personen aanwezig zijn om de bestelling in ontvangst te nemen.
Levering tot de eerste drempel
Leveringen met groottransport worden geleverd tot aan de eerste drempel op de begane grond, of tot waar de chauffeur met de pompwagen kan komen. Een pompwagen kan niet over drempels, grind, losse stenen, gras of andere onverharde paden. Het kan dus gebeuren dat wij uw bestelling niet tot aan de voordeur kunnen brengen.
Woont u in een flat? Dan bezorgen wij uw bestelling beneden tot aan het portiek. U dient er zelf voor te zorgen dat de producten naar binnen/boven worden gebracht.
Gelieve er rekening mee te houden dat u voor zware en/of grote producten voldoende mensen beschikbaar heeft. De pallet(s) en het verpakkingsmateriaal blijven bij u achter.
Controleren op schade en onjuiste producten
Wij vragen u de bestelling binnen 48 uur te controleren op eventuele onjuiste producten of schade. Gelieve de pallets te bewaren tot u zeker bent dat u geen producten meer wilt retourneren. Op deze pagina leest u meer over de 48-uurs controle.
Planning installeren
Plan een eventuele installatie afspraak minimaal 2 werkdagen na de levering in om problemen bij vertraging te voorkomen.
Afhalen
Kan ik mijn bestelling ook afhalen?
Afhalen is alleen mogelijk bij ons magazijn in Roosendaal. Wanneer u ervoor kiest om uw bestelling af te halen, bepaalt u zelf het tijdstip. Meldt u zich voor het afhalen eerst bij onze showroombalie. Wij zorgen er dan voor dat uw bestelling zo snel mogelijk voor u klaar gezet wordt. Handig toch?
Bekijk hier de openingstijden van ons afhaalmagazijn in Roosendaal. Deze wijken af van de reguliere showroomopeningstijden.
Retourneren & Garantie
Bij de aankoop van producten heeft u de mogelijkheid om de overeenkomst zonder opgaaf van reden te ontbinden gedurende 365 dagen. Deze termijn gaat in op de dag van ontvangst van het product. Tijdens deze termijn dient u zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking. U zult het product slechts in die mate uitpakken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of u het product wenst te behouden.
Indien u van uw herroepingsrecht gebruik wenst te maken vult u het retourverzoekformulier online in. Zodra het retourverzoekformulier online is ontvangen door Maxaro krijgt u binnen 5 werkdagen een bevestiging of uw retourverzoek wordt aanvaard inclusief eventuele instructies.
Voor het retourneren van bestellingen gelden de volgende retourvoorwaarden:
Bij onderstaande producten is retourneren niet mogelijk:
Terugbetaling via online betaalmethode of bankoverschrijving
Retourkosten
De kosten voor de pakketdienst (zowel laten ophalen door onze transporteur als wegbrengen naar een DHL ServicePoint) bedragen € 9,95. De kosten voor het laten ophalen van groot transport bij u thuis bedragen € 19,95. Deze kosten zijn voor uw eigen rekening. Bij Bestellen en levering vindt u welke producten met de pakketdienst worden opgehaald en welke met groot transport.
Het aankoopbedrag wordt binnen 10 werkdagen na ontvangst en goedkeuring van het geretourneerde product naar u overgemaakt. Dit wordt verrekend met de retourkosten. Indien de volledige bestelling wordt geretourneerd en opgehaald, dan worden de oorspronkelijke bezorgkosten terugbetaald. Dit is bij het retourneren van een deel van uw bestelling niet het geval. Indien u meer dan één product retourneert, dan betaalt u alleen de retourkosten voor het product met het hoogste verzendtarief.
Op de door Maxaro geleverde producten wordt een garantie gegeven tot 10 jaar.
Bekijk onze garantievoorwaarden
Mocht evenwel door onze leveranciers/fabrikanten een kortere garantietermijn in acht worden genomen, dan geldt die kortere termijn als garantietermijn voor de klant.
De klant zal nimmer een beroep kunnen doen op de garantie wanneer het gebrek is ontstaan als gevolg van onjuiste montage en/of oneigenlijk gebruik. Ook indien de klant wijzigingen heeft aangebracht aan het product vervalt de garantie.
De verplichtingen, die voortvloeien uit de garantie strekken nooit verder dan waartoe de leverancier/fabrikant gehouden is ingevolge de door de leverancier/fabrikant gehanteerde garantievoorwaarden.
Overige vragen
U vindt de technische tekening als laatste afbeelding op de pagina van ieder product.
Levering binnen de EU (enkel voor factureren op bedrijfsnaam)
Als buitenlandse zakelijke klant binnen de EU kunt u bij ons BTW-vrij bestellen, mits u voldoet aan de volgende voorwaarden:
1. Invoeren van correcte bedrijfsnaam en BTW-nummer
U dient tijdens het afrekenen de correcte bedrijfsnaam in te voeren, samen met de juiste naam-, adres- en woonplaatsgegevens (NAW) en een geldig buitenlands BTW-nummer van uw bedrijf. Dit BTW-nummer moet overeenkomen met de gegevens zoals deze geregistreerd staan in de VIES-database van de Europese Commissie.
2. Automatische controle (VIES-check)
Op de achtergrond voeren wij automatisch een controle uit om de juistheid en geldigheid van het ingevoerde BTW-nummer te verifiëren via de VIES-database van de Europese Commissie. Bij een succesvolle VIES-check worden de prijzen exclusief BTW weergegeven en verwerkt in uw bestelling. U kunt vervolgens BTW-vrij afrekenen.
3. Wat als de VIES-check niet succesvol is?
Indien de VIES-check niet succesvol is, krijgt u tijdens het afrekenen direct de mogelijkheid om de gegevens te corrigeren. Na een succesvolle hercontrole worden de prijzen exclusief BTW weergegeven en gefactureerd.
Lukt de VIES-check opnieuw niet? Geen probleem, u kunt alsnog doorgaan met het bestelproces, maar in dat geval worden de prijzen inclusief BTW getoond en gefactureerd. Na afronding van de bestelling zullen wij telefonisch contact met u opnemen voor een extra BTW-controle.
4. Afhalen van producten
Als u ervoor kiest om de bestelde producten zelf af te halen, vragen wij u om een vervoersverklaring aan te leveren.
Download onze vervoersverklaring
Export buiten EU
Wanneer u een artikel laat bezorgen in Nederland en dit vervolgens exporteert naar een land buiten de EU, dan kunt u de betaalde BTW terugvorderen. Hiervoor mailt u tijdens het bestellen een kopie van uw geldige legitimatiebewijs waaruit blijkt dat u buiten de EU woonachtig bent. Wij vermelden vervolgens uw legitimatienummer op de factuur. Laat deze (kopie) factuur door de douane voor uitvoer aftekenen. Deze factuur mailt u vervolgens naar ons en wij zullen de betaalde BTW crediteren en retourbetalen. De voorwaarde hiervoor is dat het minimale aankoopbedrag € 50,- inclusief BTW bedraagt en dat u het artikel of de artikelen binnen 3 maanden na afloop van de maand van de aankoop exporteert buiten de EU.